Minke, RedBeen Dessert Bar!

C360_2014-10-04-19-33-19-075_1

 

ogura patbingsoo

 

well, the story of last night was I was lonely because all of my housemate went home to celebrate Ied Adha in their hometown. since my hometown is far away, in Bangka Belitung, I cannot celebrate it with my family. So, last night, I decided to went out to took fresh air. At first, I didn’t know where to go but suddenly I craved for something ‘sweet’. really, I ate a lot yesterday up until now. I have eaten 3 oranges, 1 glass of chocolate milk, 2 bars of berrygood, 1 plate of rice. see? >,< may be that is what we called PMS, huh?

Back to the story, I remember a place that sells all about red been. It is Minke! If you want to know more about Minke, you can search it in google ‘Minke Yogya’. I went there alone. Yes, ALONE! so I just order 1 ogura patbingsoo as I have had my dinner actually :p. when I wanted to order, I asked the waitress what are her recommendation? She said ogura patbingsoo, oreo patbingsoo, and green tea patbingsoo. My final choice was OGURA PATBINGSOO. yes, that is! actually they also selling dorayaki, matcha crepes, varieties of patbingsoo and also apple puff, french toast and many others. But of course you will always find red bean inside your dessert! That’s why I love Minke >,<. Ah! for the price, the range is start from 8K-30K. Mine, ogura patbingsoo costs 20K. quite expensive but really worth it. I suggest you to not come here right after lunch or dinner because you will really full.

when I saw ogura patbingsoo, I was really shock because of the portion till I asked the waiter, ‘was it always THIS much?’ and he smiled ‘Yes, miss‘. well I amazed, really. At first I am not sure I can finish it by myself BUT guess what I could finish it! HA! This patbingsoo consists of marshmallow, ogura ice cream(YOU HAVE TO TRY THIS ICE CREAM!), melon, strawberry, cornflakes, shaved iced, and of cource red bean. It tasted really good. really really good. >,< you better go there, now!

when I upload this picture to my path, many people comment and ask where it was. hehe well, I also suggest them to go there since Minke’s dessert was really good although I havent tried all of the menu. But for sure I go there again and try another menu. and I hope I will not alone. tehehehe ;D

New Post(Finally!)

Hi, there. How are you, buddies? 🙂

I did remember that I promised myself to wrote in this blog regularly, at least once or twice a week, right?. But… the realization was far away, huh? well, mianhe.. many organization, too much activities. tehehe But, (again), I will try to make this room of mine more colorful.

let me update my current life. since I am in 5th semester, actually I want to decrease my organizations and their activities. BUT as I have responsibilities, so I have to commit to them, right? that’s my own decision to join them. I join 3 organizations : student council of FISIPOL UGM (Human resources management’s staff), UGM buddy club, and AIESEC UGM. Now, I take part in winter XFair of AIESEC UGM. well, although in this project we are recruiting exchange participants from universities in Yogyakarta, it does take my time a lot. but, nevermine! I enjoy doing my project, now 🙂

In UGM buddy club, up until now, I am not too busy, except join weekly event, such as movie night, sport day, and next city tour! this organization made me met my new friend from french. her name is rivet manon. she is really beautiful! and of course I met all students from Japan, Korea, Germany, Thailand, Philippine, other countries! It was really fun!

and in dema,, since I am part of HRM, we have meetings every week with different agendas. dealing with people is not an easy job. especially, we are student organizations, and we, as HRM, have to make sure that all people in dema can get ‘something’ by join us. so, we are trying our best. 🙂

now, midterm will be coming soon~ nyaah~ and I will have very hectic days in this month. God please give me strength! But still I believe , I can pass this hectic month. yeey yeey spirit!!

ps : while I am writing this (new) post, Takbir is all in the air. Happy Ied Mubarok, guys! 😀

 

 

 

UAS

time passes so fast, huh?

yesterday, i just started my life as a colleger, yet now, i’m not anymore 😦

a little bit sad, but life must going on and it has going on.

masa lalu adalah kenangan, masa depan adalah rahasia, dan hari ini adalah UAS!

UAS ~(-_-)~ UAS membuatku tenggelam di antara kertas-kertas. well, tapi gak papa. liburan udah di depan mata.

itu artinya bakalan bisa kumpul lagi bareng mama papa.. aamiinn moga-moga IP semester ini naik dibanding semester kmrn. aamiin aamiin aamiin.

sekarang lanjut belajar!

 

 

Cacar ?!?

20130620_154719[1]

 

gak tau kenapa udah beberapa hari ini di tanganku muncul bintik kecil kayak gitu. dan bintiknya berair pula. gatalnya luar biasa 😦 

gak banyak sih dan mudah-mudahan gak nambah banyak >,<

awalnya temen bilang gini sewaktu belajar bareng karena besoknya mau UAS

“kmu biduran deh kayaknya, ris. coba deh kmu minum susu b*ar brant. ato gak susu ultra buat netralin racun mungkin”

jadilah aku beli susu malem itu juga. karena susu b*ar brant harganya lumayan mahal, jadinya aku beli susu ultra plain. dan sampe sekarang belum ada reaksinyaa TT^TT. tetep aja bintiknya gatal dan makin berair.

yang bikin agak kaget sekaligus takut itu, sewaktu selese UAS ada temen yang bilang

“kayaknya kamu kena cacar deh, ka. aku juga dulu gitu soalnya. kmu udah pernah kena cacar?”

dan dengan innocent aku jawab belum dan memang BELUM. aaaa >,< #panik tingkat nasional

emang sih KATANYA, setiap orang pasti kena sakit cacar sekali seumur hidup, tapi kan.. tapi kan.. >,< uuu #speechless #guling-guling

 

akhirnya, karena gak tega ngeliat aku sengsara gk berdaya buat nahan gak garuk bintiknya, kak ayu nawarin buat nganterin ke puskesmas dulu besok pagi. mudah-mudahan cuma alergi biasa. aamiin

 

Gonta Ganti Pelembab Membuat Wajah Rusak?

“wajahmu kok makin kusem sih, Ka?”

“iya nih. padahal udah rajin rawat muka. tapi tetep aja kusem”

“hmm coba kamu ganti ke p**s deh. aku pake itu sekarang. hasilnya lumayan kok. hehe”

“enggak deh. aku baru aja ganti ke g*rni*r. masa iya mau ganti lagi? ntar adanya mukaku gak karuan hasilnya”

 

Bagi seorang cewek, wajah itu adalah bagian yang vital. Gak sedikit cewek yang rela ngerogoh kocek dalem-dalem buat ke salon kecantikan buat perawatan wajah. Mulai dari facial ampe perawatan khusus. semua demi dapet wajah cerah. Jerawat, noda hitam, wajah kusam jadi momok tersendiri bagi kaum hawa.

bagi mereka yang sayang duit klo dipake buat ke salon bakalan beralih ke pelembab yang dikira cocok untuk kulit wajahnya. Ada yang udah pake produk pelembab merk itu dari lama ampe yang gonta ganti produk. karena sekarang aku sendiri lagi bermasalah sama wajahku yang makin hari makin kusam, jadilah aku tanya sama kakak kos yang agak ngerti masalah gitu-gituan.

“kak, wajahku udah gak cocok ni kyknya sama pelembab ini. wajahku makin kusem. aku ganti aja boleh gak ya? tapi aku baru pake produk ini belum ada setaun. masa iya aku harus ganti lagi?”

dan jawabannya agak mengejutkan

“emang harus ganti, Ka. selain harus menyesuaikan ke jenis kulit, kita juga harus pinter nyari pelembab yang cocok buat cuaca sekarang ini. misalnya aja, kalau hari lagi panas-panasnya, carilah produk yang ada oil-free nya, kayak lotion wajah gitu. nah klo cuaca lagi adem, cari yang cream gitu gak papa. menyesuaikan kok.”

dan aku cuma ber ooh ria haha kan gak ngerti masalah begituan. jadilah aku pergi cari produk yang direkomendasiin sama kakak kos.

saran dari kakak kos soh, carilah pelembab yang ringan-ringan aja kandungannya. perawatan wajah juga ada tahapnya lho. gak boleh langsung pake yang kuat kandungannya.

 

semoga bermanfaat hihi